28 december 2014

Chloë jas met aanpassingen

Mijn Chloë jas hing al een tijdje afgewerkt aan de kapstok zonder dat ik hem gebruikte. Het was mezelf dus wel opgevallen dat ik er niet helemaal tevreden over was. Als ik hem aan had leek hij, naar mijn gevoel, een beetje op 'ne patattenzak'. Misschien had ik beter een maatje kleiner gemaakt of was het model gewoon niet voor mij geschikt? 

Toch een beetje jammer van al dat werk, dus zocht ik naar een oplossing.


Aan de achterzijde heb ik twee stukjes aan elkaar genaaid, zodat de taille iets wordt ingesnoerd. Ik heb nog getwijfeld of dit achteraan wel mooi is, maar manlief heeft gezegd van wel. Op de foto ziet het er toch een beetje raar uit...


In tegenstelling tot het originele patroon kreeg mijn jas lange mouwen en heb ik een rij drukknopjes bevestigd zodat ik hem toch volledig kan sluiten.

De jas werd gemaakt uit een wollen stof die ik vond op het stoffenspektakel, de zakken uit een dun katoentje dat ik thuis nog had liggen.


Binnenin werd de jas volledig gevoerd.




Patroon: Chloë jas uit LMV Herfst 2014
Wollen stof: stoffenspektakel
Groene katoenen stof en voering: geen idee, deze had ik nog liggen

1 opmerking: