23 december 2014

Boekentas voor de crèche

Het werd een beetje belachelijk... Enkel voor een papflesje en wat extra kleertjes sleurde ik mijn grote luiertas mee naar de crèche. Zo'n schattige, kleine boekentas stond dus al een tijdje op mijn verlanglijstje. Alleen de tasfournituren moest ik nog bestellen...

Op deze website vond ik een duidelijke tutorial met gratis patroon. Hoedje af voor de dame die alle stappen duidelijk in beeld heeft gebracht!

Dit weekend vond ik een klein gaatje om te beginnen naaien, de stofjes waren al geknipt.
Op recordtempo stak alles (bijna) in elkaar. De zijnaden, daar heb ik op gevloekt. Ik was even bang dat m'n naaimachine het ging begeven op de vele lagen stugge jeansstof...



Om een kleurencontrast te creëren, gebruikte ik aan de binnenzijde de verkeerde kant van de jeansstof.


En dan was er nog het stomme idee dat het beter zou als de binnenzijde in twee gedeeld zou worden.
Het heeft me grote frustraties en enkele uren extra werk bezorgd, maar het is me gelukt!!!







De jeansstof was een cadeau'tje van een lieve tante
Het katoentje met de kabouters was het gevolg van een stoffenruil
Tasfournituren werden gekocht via de faceboekgroep min en plus

1 opmerking: