19 oktober 2014

diolen jurkje





Een tijdje geleden heb ik dit stofje gevonden toen deze dame haar huis openstelde om haar te veel aan stofjes te verkopen.









Zo'n uniek stofje vind je maar één keer. En je krijgt maar één kans om het goed te doen, dus ik was toch een beetje bang om dit pareltje te verprutsen.
Ik wist dat ik een jurk wou maken, maar ik heb lang getwijfeld over het model. Eigenlijk was ik op zoek naar een patroon met watervalhals, maar toevallig kwam ik terecht bij dit model op de website Papavero. Op deze website vind je allemaal gratis patronen. Het enige nadeel is dat de website Pools is en dat de vertaling niet altijd optimaal is...







Alle randen heb ik afgewerkt met een tweelingnaald (joepie, die horde heb ik ook al weer genomen). 



Het detail bovenaan zorgt voor een extra touch!


2 opmerkingen: