18 september 2014

Birdy blouse met bolletjes


Het was alweer een tijdje geleden dat ik achter m'n naaimachine kon kruipen, maar sinds ik terug aan het werk was na mijn heerlijk zwangerschapsverlof had ik de tijd écht niet meer gevonden.
Er lag een stofje in de kast waar ik toch heel erg graag mee aan de slag wou gaan. Eén voorwaarde: gemakkelijk en snel in elkaar te steken (jawel, daar hebben we ons tijdgebrek weer!). Ik kwam terecht op deze blog, waar ik een gratis patroontje met tutorial vond voor de 'birdy blouse'.
De voorwaarden werden vervuld, de blouse was in een wip klaar!


In het originele patroon is de hals nogal hoog en aangezien ik hier niet zo van hou heb ik deze aangepast en een dieper uitgesneden.

En uiteindelijk bleef er zelfs nog een stukje stof over om een sjaaltje van te maken! 


Patroon
Birdy blouse

Stof
Uit de privécollectie van een toffe dame!


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12897907/?claim=k9tqtvy3xfb">Follow my blog with Bloglovin</a>

2 opmerkingen: