17 augustus 2014

Mijn eigen quilt dekentje

Toen ik ontdekte dat ik zwanger was, wist ik meteen dat ik graag een eigen quilt dekentje wou maken. Via Pinterest  ben ik op zoek gegaan naar leuke idee'tjes.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een deken te maken van 11x11 vierkantjes (jawel, maar liefst 121 stuks!!!), elk vierkantje 10x10 cm (zonder naadwaarde). Tijdens mijn zoektocht op Pinterest had ik ergens gelezen dat het leuk is om zoveel mogelijk verschillende stofjes te gebruiken. Hoe meer, hoe beter. Dus ik heb een hele hoop lapjes van de lappenkraam op het Stoffenspektakel gekocht en dan nog wat kleine overschotjes bij elkaar gezocht. Rond het geheel heb ik een witte band genaaid, zodat alle kleurtjes nóg beter tot hun recht komen. Onderaan gebruikte ik een rode stof met kleine witte bolletjes.




Ik had nog een oud donsdeken liggen dat ik op maat van mijn lapjesgeheel knipte, maar toen ik beide aaneen wou naaien ontdekte ik dat mijn toenmalige naaimachine dit jammer genoeg niet aankon. Dan maar een rits in het lakentje gezet. En op deze manier kan ik het makkelijk wassen!

1 opmerking: